ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

חדש(נ)ות מהטבע יולי 2014

קוראים יקרים שלום,

הימים ימים לא פשוטים. ימים מתוחים ועצובים וכולם עסוקים בחיפוש פתרונות. מי שעוקב אחרינו בשנים האחרונות יודע שאנו מאמינים שהטבע כבר פתר את מרבית האתגרים שהאדם מתמודד איתם, ונשאלת השאלה, האם לטבע פתרונות גם לאחד האתגרים הגדולים של סבב הלחימה הנוכחי. האם בטבע מנגנוני איכון ואיתור של מנהרות תת קרקעיות.

בידיעון חודש זה, בחרנו לספר לכם על יכולתו יוצאת הדופן של השועל באיתור טרף המתחבא בעומק השלג, נשמח לשמוע מכם על אורגניזם שונים (צמחים ובעלי חיים) המסוגלים לזהות מחילות תת קרקעיות על מנת לשתף את הקוראים והחוקרים ברעיונות נוספים לטכנולוגיות מהטבע.
אתם מוזמנים לשלוח לנו מייל לכתובת info@biomimicry.org.il עם המחשבות שלכם.

עוד נספר על האלגנטיות האנרגטית של הפלמינגו, על הכנס Design & Nature שהתקיים בקרואטיה החודש ונשתף אתכם בחוויות של בוגרי הקורס השני לביומימיקרי.

את ילדי הדרום השוהים במקלטים וכל הילדים שחופשת הקיץ השתבשה להם, אנו מזמינים לשחק במשחק טריוויה ביומימטי, להנות מפעילות מקוונת בתחום הביומימיקרי באתר רמת הנדיב , ולקרוא כתבה בנושא שפורסמה בעיתון "ילדי טבע הדברים".

בנוסף, החודש נפתחה במוזיאון המדע בירושלים התערוכה "המכונה שבפנים - ביומכניקה". בתערוכה הסתכלות על בעלי החיים והצמחים כמכונות שהפתחו לאורך שנים במטרה לשרוד בתנאי החיים בעולמנו, וחלקים ממנה מוקדשים לטכנולוגיות שהאדם למד מהתבוננות בטבע (ביומימיקרי). לצד התערוכה תפתח באוגוסט תצוגה של מחקרים ביומימטים בישראל, בשיתוף ובסיוע ארגון הביומימיקרי הישראלי.

בברכת קריאה מהנה,
לימים שקטים ובטוחים,

צוות ארגון הביומימיקרי הישראלי