ביומימיקרי

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

הדפסה מקיימת בתלת-ממד

מאת: זיו כהני

תחום ההדפסה בתלת-ממד מרתק את כל העולם מזה כמה שנים. היכולת ליצור משהו משום דבר היא חדשנית, מרתקת, וממש גובלת בלא יאומן!

אה, רגע, בעצם הטבע מייצר ככה דברים כבר אינספור שנים...

חברת AUTODESK הייתה, למעשה, החברה הראשונה שהציגה לשוק תוכנת CAD (תיב"מ- תיכנון בעזרת מחשב) מבוססת, יציבה ויעילה, שהקלה על חייהם של מהנדסים ושרטטים רבים מספור. בכוונה להוביל בחדשנות גם בתחום המתפתח של הדפסה בתלת-ממד, מחפשת AUTODESK את הערך המוסף שיוכל לתת לה את העמדה הזו. AUTODESK מנסה להשיג זאת בעזרת גישה שתאפשר ליצור טכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית יותר מקיימת ויותר ידידותית לסביבה מאלה שקיימות היום.
כבר היום, ייצור בעזרת הדפסה בתלת-ממד נחשב למקיים יותר מכל טכנולגיית ייצור אחרת, בזכות ניצול מיטבי של חומרי גלם, חיסכון בצריכת אנרגיה, והאפשרות לייצור מקומי עם פחות שינוע ופחות משלוחים.


                                                תמונה מאת  CC Jibi44 
מתוך כל אלה, החלק המאתגר ביותר הוא מציאת חומר הגלם הידידותי לסביבה. החומרים שמשתמשים בהם היום מבוססי נפט, מסוכנים לסביבת החי והצומח בעיקר בשלב הנוזלי, לפני שהם מתמצקים (הסכנה בעיקר לחי ולצומח הימי, ולכן חל איסור לזרוק את החומר לביוב). מציאת חומר גלם פולימרי ששימוש בו פותר את הבעיות האלה, היא משימה מאתגרת מאד. למטרת מציאת החומר המתאים פנתה  AUTODESKלמחקר משותף עם "מרכז ברקלי לכימיה ירוקה" שבאוניברסיטת קליפורניה ומכון הביומימיקרי האמריקאי. השילוב הזה מאפשר סינרגיה בין כימאים, פיזיקאים, מהנדסים, מדעני סביבה, אנשי עסקים ובריאות הציבור - אותה האינטגרציה שמתאפשרת בעולם הביומימיקרי, אולי יותר מבכל תחום אחר בעולם.
כמו במקרים רבים אחרים שאנו מציגים בבלוג, גם כאן בAUTODESK- הבינו שצריך בעיקר לפתוח עיניים, להסתכל סביב ולבחון מה הטבע עושה. אותו טבע שמייצר סביבנו יש מאין כבר אינסוף שנים, כולל שימוש בפולימרים.

למקור הידיעה